Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Jumaat, 18 Mei 2012

Zink untuk wajah yang lebih muda, cerah & kesihatan seksual lelaki


Meningkatkan kesihatan dan nafsu lelaki   ** untuk pembacaan 18 thn keatas shj.. hehehehhehe :)
  • Kajian melaporkan bahawa zink dapat mengurangkan pembesaran prostate sebanyak 75% daripada kesemua kes-kes pembesaran prostate. Ia membantu melegakan masalah pembuangan kencing lelaki seperti tidak berdaya menahan air kencing, pengaliran air kencing yang lemah dan sebagainya.
  • Zink meningkatkan penghasilan testosterone yang amat diperlukan untuk mengekalkan nafsu lelaki, penghasilan sperma dan motilitinya - Motility is a biological term which refers to the ability to move spontaneously and actively, consuming energy in the process (Wikipedia)
  • Kekurangan zink menyebabkan penurunan tahap testosterone dan seterusnya mengakibatkan kehilangan jisim dan kekuatan otot di kalangan lelaki yang meningkat usia
  • Zink mengurangkan hormon perempuan iaitu prolaktin dalam badan lelaki. Prolaktin yang berlebihan menyebabkan mati pucuk, ketidaksuburan dan pembesaran buah dada lelaki.
  • Zink membantu menghalang atau memulihkan keadaan corak am kegondolan lelaki iaitu jenis masalah rambut gugur yang paling lazim di kalangan lelaki

Menggalakkan wajah yang lebih muda tanpa cela & rambut ikal mayang
Zink adalah penting untuk sintesis kolagen. Oleh itu, ia diperlukan untuk mengekalkan keanjalan kulit supaya dapat mengelakkan pembentukan kedutan dan kulit berlendut. Ia juga membantu mengurangkan masalah kulit kepala dan rambut berminyak supaya mengekalkan rambut yang ikal – mayang dan tidak mudah gugur. Zink amat diperlukan untuk pembentukan Superoxide Dismutase satu antioksidan yang memainkan peranan penting dalam anti penuaan. - Tanya aunty wikipedia : Superoxide dismutases (SOD, EC 1.15.1.1) are a class of enzymes that catalyze the dismutation of superoxide into oxygen and hydrogen peroxide. As such, they are an important antioxidant defense in nearly all cells exposed to oxygen. One of the exceedingly rare exceptions is Lactobacillus plantarum and related lactobacilli, which use a different mechanism.

Mengurangkan kulit berminyak dan berjerawat
Zink mengawalatur kelenjar sebum untuk mengatasi kulit berminyak dan mengurangkan jerawat pada kulit. Ia juga mengurangkan keadaan jerawat yang teruk, mengurangkan kemerahan dan bengkak dengan ketara, mengurangkan pembentukan parut akibat jerawat dengan mempercepatkan penyembuhan luka.

Penyembuhan luka – yes.. zink dapat mempercepatkan penyembuhan luka. Ibu-ibu yang lepas bersalin samaada secara normal atau caesarean digalakkan untuk mengambil zinc semasa berpantang. Saya teringat sewaktu saya berpantang dahulu, nurse di klinik ibu dan anak membekalkan saya Vitamin B (tunggu entry kebaikan vitamin B dari saya) dan Zinc untuk tempoh berpantang kerana saya melahirkan anak secara caesarean. Nurse menasihati saya supaya mengambil Vitamin B untuk membekalkan tenaga dan Zink untuk penyembuhan luka. Pada ketika itu saya tidak mengambil endah kepentingan zink, maklumlah belum ada kesedaran terhadap vitamin. Nasib baik sepanjang tempoh berpantang itu saya mengamalkan pengambilan sup ikan haruan. Ya ikan haruan juga kaya dengan zink. ( saya akan kupas kebaikan zink ini di dalam entry saya seterusnya especially utk ibu berpantang). Sebab itulah di dalam set berpantang Eupohria ini, kami masukkan sekali Zink untuk kesihatan ibu selepas bersalin

Banyak lagi kebaikan zink yang akan saya ceritakan di dalam blog Almari Vitamin ini.
Tunggu entri saya seterusnya yaa..

Tahukah anda ??


  • Untuk sekian lamanya, tiram telah dianggap sebagai pembangkit syahwat lelaki yang mujarab dan penyelidikan akhirnya telah mengesahkan sebabnya - tiram adalah kaya dengan zink.
  • Zink amat diperlukan untuk kesihatan seksual lelaki, namun demikian setiap lelaki mengeluarkan air maninya dia akan kehilangan hampir-hampir 15mg zink dalam spermanya.
kredit- almarivitamin.blogspot.com



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit









Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...