Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Ahad, 20 Mei 2012

PROTEIN : VITAMIN ASAS UNTUK KULIT CANTIK & SIHAT!

Maklumlah siapa yang taknak kelihatan cantik kan?
Lebih-lebih lagi cantik berseri di luar, sihat di dalam!

Namun, tahukah anda? 

Untuk mendapatkan kulit yang lebih cantik, protein merupakan vitamin asas yang diperlukan untuk kecantikan dan kesihatan tubuh badan kita secara menyeluruh.

Sekiranya anda memahami fungsi dan kepentingan protein dalam kehidupan, anda pasti tidak akan ragu-ragu untuk melabur wang bagi mendapatkan protein yang terbaik untuk kesihatan dan kecantikan anda. Kali ini, saya akan bercerita tentang kepentingan protein, b-complex, vitamin c dan vitamin e sebagai ‘makanan’ untuk kulit kita.

 Kulit Cantik!

PROTEIN

Yang pertama, kenapa saya tekan protein di awal entry tadi? Asasnya, tubuh badan kita ini terbina daripada protein. Sel tubuh kita terbina daripada protein. Namun, pelbagai proses yang dilalui oleh tubuh kita menyebabkan protein termusnah, menjadi tua, rosak dan sebagainya. Justeru, kita perlukan protein baru untuk mengganti protein yang hilang tadi.

Sel kulit berganti setiap 21 hari. Selepas 21 hari, ia akan digantikan dengan sel baru, which is, sekiranya kita memberikan tubuh kita ‘makanan asas’ yang sihat, maka sel yang terhasil itu pastilah sihat juga. (Sebab tu dalam bidang kecantikan, kerap ditekankan proses scrubbing untuk menghasilkan kulit yang cantik. Sebenarnya, apa yang dilakukan ialah membuang sel2 lama yang telah rosak dan mati, dan membenarkan sel2 baru untuk hidup dan bernafas menggantikan sel2 lama tadi).

Protein boleh diperolehi daripada ayam, ikan, daging, kekacang..Namun hakikatnya, pengendalian sumber makanan berunsurkan protein tadi (memasak) pada suhu yang tinggi telah memusnahkan protein yang terkandung di dalamnya. Maka, pengambilan suplemen protein yang berkualiti adalah penting untuk membantu anda mendapat khasiat protein yang optimum.

Di Shaklee, ESP adalah protein. Pengambilan ESP membantu kita mendapat khasiat protein sebenarnya. Sel yang sihat dapat dihasilkan dengan cukup protein. Sel yang sihat membantu penyerapan vitamin dan galian lain dapat dilakukan dengan optimum. Maka kita akan lebih sihat dan merasakan nikmat kesihatan yang sebenar. Ramai yang amalkan ESP mengakui keberkesanan pengambilan vitamin2 lain.


Selain daripada protein, kulit memerlukan Vitamin C untuk membentuk kolagen. Kolagen ibarat simen yang mengikat batu-bata (protein), supaya kulit sentiasa kenyal. Kekurangan kolagen membuatkan tubuh anda mudah lebam dan calar, kering dan bersisik. Kolagen yang cukup daripada Vitamin C yang baik membuatkan kulit anda kelihatan bersinar dan gebu.


Vitamin B-Complex ( B for Beauty) menjaga kesihatan kulit daripada dalam. Ia membantu mengurangkan garis-garis halus di kulit. Vitamin B-Complex juga penting untuk melanin yang memberi warna pada kulit. Lebih kerap anda berada di bawah matahari, lebih banyak B-Complex diperlukan.


Akhir sekali, Vitamin E yang memang diketahui umum adalah vitamin untuk kecantikan kulit, melawan penuaan. (kedut of course!). Vitamin E bersifat anti-oksidan dalam bentuk fat-soluble (manakala Vitamin C tadi dalam bentuk water-soluble).


Owh ya! Pengambilan set kecantikan di atas dengan tambahan GLA Complex (Shaklee EPO)e turut membantu anda mendapatkan kulit yang lebih bersih! (dengan syarat pengambilan vitamin yang konsisten dan minum banyak air kosong.)

Inilah Skincare Booster Set!

kredit pic - rahsiavitamin.com

Jom baca testimoni rakan biz saya yang telah mengamalkan set kecantikan (ESP, B-Complex, Vitamin C & Vitamin E) add-on GLA. Jerawat dan parut di muka kurang selepas seminggu add-on GLA Complex. Klik sini untuk baca lebih lanjut!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:

Email - pokoksena85@yahoo.com

SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...