Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Selasa, 6 Ogos 2013

Tips Berpantang : Kelebihan Berpantang dengan Natural Supplemen SHaklee


 Masih tercari set berpantang yang sesuai untuk berpantang nanti. Jangan pening2 ye sebab, saya nak perkenalkan set berpantang yang dicadangkan untuk kesihatan dalaman dan luaran dengan mengunakan natural supplemen shaklee. Yang pasti selamat, mesra alam dan berkesan, insyaallah.

Sebelum cerita lebih lanjut tentang vitamin yang dicadangkan untuk set berpantang, apa kata baca kelebihan sset berpantangg nie.

 Antara kelebihan set berpantang ini :

Selamat ~ Bahan yang digunakan adalah semulajadi dan tiada kesan sampingan

Berkesan ~ Oleh kerana bahan yang digunakan adalah semulajadi, ia sesuai dengan keperluan tubuh dan memenuhi keperluan ibu berpantang untk cepat sihat, lebih bertenaga dan cergas.

Praktikal ~ Ibu-ibu cuma perlu makan vitamin, buka dari botol dan telan. Tiada bau memualkan seperti jamu.

Membantu penyusuan ~ Set vitamin yang dicadangkan adalah asas kepada vitamin untuk penyusuan juga. Untuk melancarkan penyusuan, ibu juga digalakkan mengambil Alfafa, protien soya (ESP) dan Kalsium (Ostematrix).
• 
Melengkapkan nutrisi ibu berpantang dan menyusu ~ umum maklum ibu baru bersalin banyak pantang larangnya. Kadangkala menu berpantang langsung tidak lengkap kerana kebanyakan kita dijaga orang tua yang masih mengamalkan menu pantang orang dulu-dulu. Tak ada sayur, tak ada ikan, tak ada daging dan ayam. Buah pun jarang yang boleh makan.

Boleh diambil seawal hari pertama selepas bersalin sama ada bersalin normal mahupun melalui pembedahan.

Tiada keasan kepada anak (kecuali alfalfa tidak digalakkan terus ambil selepas bersalin selepas seelok2nya 2 minggu kelahiran baby ), so boleh terus diambil walaupun anak jaundice 

Antara kesan-kesan yang diperolehi pulak ialah luka cepat sembuh, ada yang tak sampai seminggu dah rasa selesa kat bawah tu even berjahit banyak…badan pulak rasa cergas dan bertenaga..ada yang cakap tak rasa macam berpantang even kena berjaga malam….muka pun ceria dan berseri-seri, takde nak pucat2…anak pun sihat jer, yerla kan dapat penjagaan sempurna dari si ibu…susu badan pun terus meriah, cukup untuk supply pada anak…


Meh kita tengok fungsi setiap satu suplemen di dalam set berpantang Shaklee ni:

B-Complex : sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon. Ia juga perlu dalam penghasilan sel darah. Kekurangan B complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan. B complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.

Vitamin C : penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin. Vitamin C sangat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran. Vitamin C Shaklee adalah berkonsepkan pelepasan masa. Ia akan melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Memandangkan vitamin C adalah jenis vitamin larut air maka konsep pelepasan masa ini sangat bagus demi memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara berterusan.

Multivitamin with Iron : Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin. Kekurangan iron boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, letih , lesu dan tak bermaya. Bagi ibu yang mempunyai niat menyusukan anak perlulah memastikan pengambilan iron dititikberatkan agar pertumbuhan dan pembesaran anak adalah sangat baik.

Zinc Complex : membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Selain itu, turut mengurangkan masalah rambut gugur. Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, zinc complex adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah ‘kedinginan’ selepas bersalin.

Selain set asas untuk berpantang, ibu2 boleh add on ESP, Ostematrix dan alfafa untuk support penyusuan semasa berpantang

ESP
: Suplemen berasaskan protein soya (Non GMO Soy) . Dapat membekalkan tenaga dan membantu melancarkan penghasilan susu. ESP juga boleh mencantikkan kulit si ibu, memudarkan parutm, menganjalkan kulit dan membantu dalam proses pemulihan dalaman dan luaran.

Ostematrix : Membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. melegakan sakit-sakit badan, lenguh-lenguh dan sakit tumit. Mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Ostematrix juga membantu dalam masalah sembelit ibu semasa berpantang.

So kepada ibu-ibu yang tengah pening nak pilih mana satu set pantang yang sesuai, apa kata meh kita cuba set pantang ni…sangat2 berbaloi…

Apa kata ibu2 baca testimoni customer yang sangat sukan set berpantang nie. 

set pantang shaklee

set pantang shaklee

set pantang shaklee

set pantang shaklee

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI  

2 ulasan:

  1. Выбирай! проститутки 200 Киев

    ФОТО МОИ! 100% индивидуальный приём. Отдых, достойный Вас. Цените свое время - выбирайте лучшее! Я ухоженная и опытная леди, привлекательной внешности. Встреча для удовольствия и положительных эмоций в уютной, а главное, чистой квартирке. Звоните с 09-00 до 21-00. За доп.услуги - Художники, как и боги, никогда не должны покидать свои пьедесталы.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...