Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Isnin, 7 Mei 2012

TANDA-TANDA HAMPIR BERSALIN





Jangan ambil remeh tau jika tanda-tanda berikut sudah menunjukkan diri masing-masing. Itu tandanya bayi anda sudah bersedia untuk berjumpa dengan ibu dan ayah mereka.


(1) Bayi Turun Ke Bawah
Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun ‘turun’ ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
  • sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.
  • kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencing
  • sakit perut, memulas
  • kerap buang air besar
  • kerap terkentut
(2) Keluar Lendir Pekat/Berdarah
Lendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula terbuka. Lendir yang kadangkala bercampur dengan darah. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.

(3) Sakit Belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda. Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan rehatkan badan anda. Ulangi lagi. Anda juga boleh mengurangkannya dengan banyakkan berjalan. Ia juga akan mempercepatkan kelahiran anda. Jika sukar untuk anda berjalan, minta suami anda urut belakang anda semasa anda berbaring mengiring.

(4) Pecah Air Ketuban
Air ini biasanya keluar dengan banyak dari vagina. Warnanya jernih, tanpa bau. Dan ia selalunya tidak menyakitkan. Segera ke hospital. Terdapat 2 situasi pecah air ketuban yang biasanya terjadi :
  • Pecah dan keluar air dengan banyaknya pada satu masa. Macam air paip bocor..:) Memang lencunlah. Selalunya bila keadaan ini terjadi, segeralah ke hospital tanpa berlengah lagi. Itu tandanya kepala bayi anda sudah menolak "ke bawah" dan mengoyakkan selaput yang melindungi bayi & cecair amnion. Anda sudah bersedia untuk melahirkan pada bila-bila masa sahaja.
  • Air turun sedikit demi sedikit. Kadangkala ada ibu-ibu yang tidak perasan bahawa air yang keluar itu adalah air ketuban. Keadaan ini agak berbahaya kerana sekiranya air ketuban sudah berkurangan, ini boleh mengakibatkan bayi anda berisiko utk "lemas" dan menyebabkan kecacatan selepas kelahiran. Nauzubillah.
Jadi pesanan saya buat ibu-ibu yang sedang menantikan saat utk melahirkan, sila perhatikan tanda-tanda di atas dan segeralah ke hospital. Saya doakan ibu-ibu selamat melalui detik pengalaman yang sangat berharga untuk melahirkan cita hati anda dan suami ke dunia ini. Amin!

p/s: Jangan lupa baca Set berpantang Euphoria, mana tau anda berkenan untuk berpantang dengan vitamin. Tampil cergas dan sihat dengan set berpantang shaklee
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit




Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292

Fanpage - JOM SINGGAH 
 .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...