Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Rabu, 9 Mei 2012

Menopaus Awal Mengundang Osteoporosis.. Cegah dari awal


Satu kajian menunjukkan wanita yang melalui proses menopaus lebih awal berisiko menderita diserang penyakit tulang reput atau osteoporosis.

Sekumpulan penyelidik Sweden mendedahkan, individu yang putus haid sebelum umur 47 tahun tanpa alasan perubatan didapati berisiko tinggi berdepan masalah patah tulang dan mati awal.
Di Britain, purata umur wanita mula menopaus adalah pada umur 51 tahun.

Menurut kajian itu, mereka yang mencapai menopaus sebelum menjangkau usia 47 tahun juga berisiko berdepan masalah penipisan tulang dan menemui ajal lebih awal.

Katanya, kekurangan estrogen bermaksud wanita kehilangan perlindungan semulajadi daripada serangan penyakit jantung dan pereputan tulang.

Kajian itu tidak mengambil kira wanita yang mencapai menopaus awal disebabkan rawatan kanser atau pembedahan pengalihan ovari.



Putus haid pada umur seawal 47 tahun
 boleh menyebabkan masalah tulang reput

Sumber : Kosmo 29 April 2012



MENOPAUS ... OSTEOPOROSIS...

Ajal, maut semuanya di tangan Allah s.w.t .. namun, jika kita hanya berserah pada takdir tanpa berusaha untuk mencegah sebarang penyakit, itu adalah salah..Nabi Muhammad S.A.W ada menyatakan bahawa : "setiap penyakit ada ubatnya kecuali tua dan mati" ( maksud hadis ) namun Nabi juga berpesan : "mencegah itu lebih baik dari mengubati" ( maksud hadis ). T_______T

Lebih baik mencegah sebelum terlewat......saya sendiri pon rasa cuak jugak bila baca artikel nih...dengan amalan dan tabiat pemakanan serta gaya hidup orang zaman sekarang, tak mustahil jika kita alami masalah begini......punca segala penyakit nih, datangnya dari perut...so, kenalah jaga pemakanan, ikut piramid makanan yang dah disyorlan oleh pakar kesihatan.tapi , boleh ker nak ikut?? dengan kesibukan kerja seharian, membuatkan kita nak yang segera ajer...ini saya tak cakap orang lain la...hehehe..saya sendiri memang cam tu ...sume pon nak segera ajer...mee segera, bubur segera, berger segera, sayur segera, ikan segera, segala-galanya segera lah..huhuhu..jimat masa kan......!! akibatnya kita akan hadapi di kemudian hari....oleh sebab itu lah, betapa pentingnya makanan tambahan....mulakan sekarang walaupun hasilnya untuk 10 tahun yang akan datang.....cegah sebelum terlambat.....

GLA Complex mampu membantu kita mencegah menopaus awal.....nak tahu apakah lagi kelebihan dan faedah-faedah yang kita dapat jika amalkan vitamin ini secara konsisten ?? teruskan membaca kayy ^______^

#Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
#Membantu meningkatkan kesuburan
#Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
#Membantu dalam menangani menopus
#Menguatkan kuku dan rambut
#Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
#Membantu menangani ekzema 
#Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
#Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
#Menguatkan imuniti tubuh
#Memperlahankan proses penuaan (awet muda)
#Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
#Mengawal kencing manis dan darah tinggi
#Mengawal kolesterol
#Untuk fungsi saraf
#Membantu menstabilkan hormon dalam badan dan mengatasi masalah kulit jeragat terutama bagi wanita selepas bersalin 
#Mampu mengecutkan cyst


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...