Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Rabu, 6 Julai 2011

Persediaan untuk berpuasa

Sedar tak sedar tak sampai 1 bulan kita akan menyambut Ramadhan. Ramai yang dalam mood mengganti puasa sekarang ni. Alhamdulillah kerana diberi kesempatan dan keupayaan untuk berpuasa. Bagi ibu-ibu yang menyusu, mereka merasakan perlu membuat backup stok yang banyak kerana khuatir production susu akan terjejas. Tak kurang juga, yang bertanya, apa vitamin tambahan yang diperlukan untuk support badan dan susu ketika berpuasa.

Tips menyusu dan berpuasa

Persediaan Mental dan Rohaniah
Baru-baru nak puasa memang badan pada tahap nak biasakan diri. Bagi kebanyakkan orang akan rasa lapar dan dahaga terutama pada hari pertama. Jadi, wajib kita mendekatkan diri dengan Allah supaya sentiasa tenang dan sabar menjalani ibadah berpuasa ini
  • pelihara solat wajib
  • berjinak-jinak dengan solat sunat seperti dhuha kerana banyak rahmatnya
  • dibulan puasa of couse la terawih walaupun hanya dirumah.
  • basahi lidah dengan zikirkurangkan bercakap perkara sia-sia

Persediaan Fizikal
Walaupun ketika berpuasa, tubuh badan kita akan tetap menjalankan fungsi2 asas cuma kilang memproses makanan,rehatlah sesi siangnya. Keperluan asas badan adalah air, sumber protein,karbohidarat, lemak untuk sumber tenaga dan vitamin sebagai pelengkap nutirien dan menjana aktiviti badan. Jadi semasa berbuka puasa pastikan anda mengambil makanan seimbang dan kaya serat. Sepanjang malam dan sehinggalah ke sahur, kerapkan minum air kosong untuk bekalan hari esok juga.

Ketika berpuasa, untuk mendapatkan faedah kesihatan yang optimum dan menyokong badan ibu yang menyusu, Shaklee mengesyorkan

  • PERFORMACE DRINK: mengekalkan air dalam badan dan menbantu mencegah penhidratan.
  • VITALEA: menentukan anda mendapat vitamin dan zat galian yang lengkap walaupun berpuasa dan membantu fungsi badan.
  • B COMPLEX: menukarkan bahan kepada tenaga dan membantu proses metabolism badan
  • VITAMIN C: menguatkan antibody dan bantu dari serangan penyakit
  • ENERGIZING SOY PROTEIN:sumber protein yang sihat untuk pembinaan tubuh berterusan, memberi tenaga untuk kecergasan, memberi rasa kenyang, membantu penyusuan ibu.

Lebih pilihan dan tambahan bagi yang berkemampuan
  • MEALSHAKE: pilihan rasa vanilla yang enak. Sumber protein untuk bekalan tenaga, dan memberi rasa kenyang
  • FIBER: menurunkan kandungan kolestrol dalam badan sesuai untuk counter back lebihan makanan yang diambil semasa berbuka, memberi rasa kenyang dan tidak padat jadi mampu beribadat dengan lebih selesa dan tidak malas akbat rasa kenyang yang terlampau
  • LECITHIN: membantu pecah lemak dan proses penyerapan vitamin. Jadi boleh kurus dan sihat juga.
  • GLA: membantu sistem hormon badan berjalan dengan lebih baik. Sangat sesuai untuk orang yang hadapi period yang tak menentu dan lebih baik dari EPO(evening primrose oil)
Untuk jadual pemakanan sepanjang berpuasa, sila email untuk mendapatkannya bagi pelanggan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...