Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Jumaat, 25 Mei 2012

Peranan Supplemen Yang Sebenar Bagi Ibu Menyusu




Anekdot: Berzaman-zaman orang percaya makanan itu makanan ini, herba itu herba ini boleh menambahkan susu, sampai ada yang makan benda itu hari-hari supaya susu banyak, tapi tak pernah jadi isu :)




sharing dr mamacergas.com

Alhamdulillah sekarang ramai yang dah sedar tentang kepentingan supplemen, bukan untuk menjadikan susu yang sikit tiba-tiba menjadi banyak, tapi untuk faedah bersama anak dan ibu. Ramai ibu menyusu datang bertanya kepada saya “Ada tak apa-apa yang boleh hilangkan kepenatan di samping menambah susu badan? Susu badan saya semakin kurang dan badan rasa lemah dan lesu sangat-sangat”.
Seorang teman saya pernah mengahadapi saat-saat paling sukar dalam dunia penyusuan. Beliau menghadapi masalah susu yang makin sedikit walaupun kerap mengepam (2-3 jam sekali). Sehingga beliau terpaksa bergantung kepada ubat-ubatan hormon seperti Maxolon, Motilium dan sebagainya untuk menghasilkan susu. Hasilnya, tubuh beliau menjadi lemah, menanggung sakit kepala setiap hari dan stress. Itulah harga kasih sayang seorang ibu terhadap anaknya, sanggup lakukan apa saja demi sebuah jurnal penyusuan.
Saya menyarankan beliau mencuba supplemen, memandangkan supplemen adalah bahan asas dalam pembinaan tubuh kita. Ubat-ubatan bukan saja memberi kesan dalam jangkamasa panjang, jangkamasa pendek pun dah rasa kesannya.
Lalu beliau mencuba.
Alhamdulillah selepas 2-3 minggu teman saya ni memberitahu badannya dah tak penat2, kepala dah tak sakit macam dulu. Dan yang lebih membahagiakan, susu badannya bertambah banyak. Beliau lebih seronok menjalani hari-hari yang indah tanpa stress. Tugas mengepam dijalankan seperti biasa, dan lebih puas melihat susu semakin hari semakin banyak, berkat kerajinan membuat stimulasi.
Supplemen bukan bahan ajaib. Ia sepatutnya menjadi penyokong kepada tubuh badan kita dalam mendapatkan nutrien perlu yang mungkin:
  • kita tak perolehi dari pemakanan harian
  • musnah dalam proses pembuatan makanan
  • tidak dapat diserap oleh tubuh
  • dimusnahkan oleh bahan-bahan asing contohnya pencemaran
Suka atau tidak, hakikatnya kita makan untuk rasa kenyang, bukan untuk sihat. Walaupun makanan diambil mengikut piramid makanan, namun ada banyak faktor yang menghilangkan kualiti makanan yang kita ambil, terutama makanan yang dibeli. Salah satu sebab yang jelas ialah, kita tak tahu bila makanan tersebut dimasak, terutama nasi campur.
Jadi, untuk ‘cover’ semua itu, dipermudahkan dalam bentuk supplemen.
Bagi ibu yang menyusukan, kenapa supplemen begitu penting? Ibu yang menyusu mempunyai tugas berat, malah mungkin melebihi tugas ibu hamil yang dibekalkan macam2 supplement bagi mengelakkan komplikasi semasa mengandung dan melahirkan. Ibu yang menyusukan sudah tidak mendapat ‘privilege’ seperti ibu hamil yang diberi ‘excuse’ dari kerja-kerja berat dan sebagainya. Ibu menyusukan perlu kembali kepada kehidupan biasa, dan bertambah-tambah lagi kerjanya kerana terpaksa mengepam susu (terutama ibu bekerja). Ada yang hanya tidur selama 2-3 jam saja sehari semalam untuk memenuhi misi penyusuan ini.  credit

----------------------------------------------
Shaklee mempunyai rangkaian produk khas untuk ibu menyusu kekal cergas, sihat, bertenaga sepanjang hari, membantu mencukupkan keperluan nutrisi juga membantu penghasilan susu yang lebih baik. Saya sendiri mengambil set penyusuan Shaklee sejak bersalin sehingga sekarang baby dh masuk 15 bulan lebih ;) Set nie yang paling best utk sy -- testimoni diri sendiri

kredit pic - mamacergas.com

Apa bonus yg anda akan dapat?
# Jadual makan istimewa
# Tips boost susu EKSLUSIF
# Teknik penyusuan yang tepat
# Konsultasi nutrisi & penyusuan sepanjang masa




Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...