Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Rabu, 2 Mei 2012

Tindakbalas Vita-lea dengan Air


Anda biasa tak makan multivitamin? 
Tak kisahlaah cap aper, yang penting ia merupakan pelbagai vitamin yang dikumpul menjadi sebiji vitamin sahaja, iaitu multivitamin?

Pernah tak cuba Vita-Lea (Shaklee punya multivitamin)? Best tau, sebab Vita-Lea Shaklee diformulasi dengan zat besi (Iron Formula). Jika anda dah pernah cuba, saya yakin pasti anda akan rasa perbezaan ketara, apabila anda bertukar makan multivitamin jenama lain pula…
Jom kita tengok sekilas fakta Shaklee Vita-Lea
“Vita-Lea contains Beta Carotene that helps in the maintenance of growth, vision, and tissue development; Calcium, Phosporus with Vitamin C and D, for healthy bones and teeth; Biotin and Pantothenic acid help to metabolize fats and Vitamin B12 helps in the formation of red blood cells.”
Ringkasnya, sebiji Vita-Lea mengandungi 28 nutrients yang penting, temasuklah 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian. Jika anda hanya makan multivitamin sahaja tanpa vitamin lain, adalah lebih baik jika makan 2 biji Vita-Lea sehari, iaitu sebiji di waktu pagi, dan satu biji lagi di waktu malam.

Siapa yang perlu makan Shaklee Vita-Lea nie?
  • Secara umumnya, untuk semua orang dewasa yang pentingkan kesihatan optimum. Lebih-lebih lagi kepada penggemar makanan segera, suka makan di luar, dan yang makan ikut selera – bukan ikut gizi seimbang.
  • Mengandungi Beta Carotene yang membantu mengekalkan pertumbuhan badan, mengawal masalah penglihatan & membantu pembentukan tisu badan.
  • Diformulasi dengan Iron yang penting untuk pembentukan sel darah merah di dalam badan.
  • Ibu mengandung yang selalu kena anemia. Tak perlu susah payah makan kerang atau organ dalaman lain. Zat besi perlu untuk pembentukan sel darah merah buat janin/ bayi di dalam kandungan.
  • Ibu menyusu, terutama yang bayinya dah berumur 6 bulan ke atas. Kajian mendapati kandungan zat besi di dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan. Sebab itu ibu-ibu digalakkan memberi ikan bilis dalam makanan pejal pertama si manja. Dengan pengambilan Vita-Lea, Insya Allah kandungan zat besi di dalam susu ibu dapat di kekalkan pada paras yang selamat. Sebab itu kami cadangkan Vita-Lea di dalam Set Penyusuan Shaklee kami.
  • Cegah penyakit tiroid atau beguk. Penyakit beguk nie di sebabkan oleh kekurangan iodin dalam badan pesakit. Sebiji vita-lea mengandungi 75 mcg Iodine (as potassium iodide and sea kelp). Jika anda sedang menghidapi, atau diserang beguk, ambil 2 biji Vita-Lea sehari, untuk memperolehi sumber 150 mcg Iodine, ya. Insya Allah.
Warning:
Accidental overdose of Iron-Containing products is a leading cause of fatal poisoning of children under six!!

Bagaimana rupa Vita-Lea nie? Besar tak?
Hahaa, jom tengok kat gamba bawah tuh... Besar kan?!!

Selalu kita dengar, ada di antara supplements di pasaran yang tidak boleh di hadam dengan baik oleh badan. Akhirnya, supplements itu keluar dari badan bersama-sama dengan sisa perkumuhan yang lain, tanpa nutrien nya dapat diserap sepenuhnya oleh badan. Maka, pelaburan ke atas supplements kelihatan seperti membazir, kerana wang kita turut mengalir bersama-sama ke dalam toilet bowl. Opsss!

Bagaimana pula dengan supplements dan vitamin dari Shaklee?
Berbaloikah wang anda?

Saya faham akan semangat ingin tahu anda yang tinggi itu. Apatah lagi apabila anda melihat saiz fizikal Vita-Lea, yang boleh dikatakan paling besar di antara semua vitamin Shaklee. Untuk melihat bagaimana tindak balas vita-lea di dalam badan kita. Sebagai pengganti sistem badan, saya hanya gunakan secawan air.

Untuk pengetahuan, air ini hanyalah air biasa, pada suhu bilik, tidak panas, tidak suam dan tidak sejuk.


Fakta menarik :
 
(1) Video ini asalnya ialah 7 minit, tapi, dipendekkan sampai takat pecah dengan lengkap ajer. since takboleh nak upload Video so ni print screen setiap penukaran dari Vitalea tuh.

(2) Tiada faktor luaran kerana tidak goncang cawan, ataupon kacau air itu.
p/s : Sekadar pusingkan cawan sebab nak bagi nampak logo Pooh yang comel. Hehehe.

(3) Warna hijau pada Vita-Lea ialah coating daripada Spirulina.

(4) Rekod yang dapat dicatatkan ialah seperti minit-minit berikut:
  • 00:32 : Buih pertama kelihatan (First bubble's appearance).
  • 01:10 : Spirulina coating di bahagian kiri mula pecah.
  • 01:50 : Spirulina coating di bahagian tengah pecah dan menampakkan isi.
  • 02:17 : Vita-lea telah pecah dengan lengkap sepenuhnya.
(5) Kurang dari 140 saat ialah masa yang diperlukan untuk sebiji Vita-lea larut dalam secawan air biasa dengan sendirinya. Jadi, boleh bayangkan tak bagaimana kadar tindak balas/ tempoh untuk larut di dalam sistem badan kita?

(6) Perhatikan bahawa selepas Vita-Lea melarut, warna air masih kekal SAMA (masih jernih), menunjukkan keaslian Vita-Lea Shaklee, TANPA pewarna tiruan.

(7) Kepada yang mempunyai Vita-Lea, anda juga boleh lakukan eksperimen ini di rumah.

p/s : Bila dah larut sepenuhnya tue, jangan lupa pula minum air tersebut yaa. Sayang tue... *wink* ♥♥♥
diarisihat.com


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...