Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Khamis, 3 Mei 2012

Healing crisis-apa sebenarnya?


Terasa nak sambung semula apa yang terhenti petang tadi...Healing crisis atau dengan nama lain krisis pemulihan. Jika anda biasa dengar.."kenapa ya lepas try vitamin ni kepala saya jadi pening?" atau "kenapa ya lepas makan vitamin ni saya kena sembelit? Sebelum ni rasanya tak de la pulak." Selalunya orang akan cakap "Oh tahniah! Anda sedang membaiki badan anda!" Ye ke? Lojik ke? Sebenarnya apa yang boleh saya katakan di sini bukan semua atau apa jua perubahan itu disebabkan oleh kesan vitamin atau supplement.

Pada pendapat saya vitamin ini seharusnya meningkatkan sistem tubuh bukan sebaliknya. Namun mungkin ada beberapa sebab keadaan di atas boleh terjadi. Sebagai contoh, sekiranya seseorang itu terlalu bergantung dengan ubat, sakit sikit jumpa doktor. Sakit je terus cari ubat. Maka secara tidak langsung tubuh badan kita sudah biasa dengan ubat. Ubat pada hakikatnya sekadar menahan kita dari terus merasa sakit sehingga sampai satu tahap dimana lama kelamaan tubuh kita sudah lali dengan sakit tersebut maka kita tidak akan merasa sakit. Maka apabila perkara ini terjadi sistem imun akan menjadi lemah.

Apabila sudah ditahap demikian, sekiranya pertama kali kita makan vitamin kemungkinan boleh mendatangkan sedikit kesan kepada tubuh. Sel kita yang selama ini telah biasa dengan ubat mungkin akan terkejut apabila disuntik dengan vitamin. Vitamin seperti kita sedia maklum ialah berfungsi untuk meningkatkan sistem imun tubuh.Ia mungkin mengambil masa untuk menjadi sel yang sihat dan kuat. Namun saya akui bukan semua vitamin serasi dengan kita....especially yang sintetik. Ia ibarat sarung tangan kanan dipakai pada tangan kiri. 4 jari pasti boleh masuk tapi bagaimana dengan ibu jari? Begitulah badan kita dengan vitamin sintetik.

Bagaimana pula dengan orang yang tiba-tiba sembelit selepas makan vitamin? Sebenarnya perkara ini terjadi kerana kemungkinan badan kita kekurangan air. Apa yang saya pasti bagi mereka yang mengamalkan makan supplement, mereka digalakkan minum air kosong dengan banyak, dikhuatiri badan menjadi panas. Saya sendiri, mengamalkan banyak minum air suam dan saya, suami dan anak boleh menghabiskan hampir 80 liter seminggu.

Namun apa pun saya menggalakkan anda yang baru nak consume vitamin and supplement bersabar dengan sedikit perubahan yang dilalui. Bukannya apa, kita bukannya mengambil ubat tetapi sekadar makanan tambahan kepada sel, organ, sistem dan tubuh kita.

credit - anakkuwiraku.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...