Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Jumaat, 27 April 2012

Testimoni Penyusuan - Julie mula mengepam pada usia anaknya 1 tahun lebih.....


Saya kenali Julie dari laman muka buku....beliau bertanya tentang kebaikan vitamin Shaklee untuk penyusuan. Pengakuan beliau secara jujur, walaupun beliau mengikuti blog dan penulisan di wall saya mengenai vitamin Shaklee, namun beliau masih ragu-ragu dan tidak yakin dengan kebenaran yang sering saya kongsikan...sehinggalah selepas beliau mencuba vitamin set B.

Masa Julie pm saya do fb, umur anaknya dah setahun. Ditambah pula beliau ada masalah iaitu anaknya sering sakit, pembesaran tergendala dan beliau nak usaha untuk pam walaupun beliau direct feeding sahaja sebelum ini.

Selepas beliau dah mencuba, beliau dapati banyak sangat perbezaan pada taraf kesihatan beliau....dan ini Julie kongsikan dalam blognya Health by Nature.

Kini beliau mula berkongsi kebaikan Shaklee bersama rakan, adik beradik dan saudara mara beliau .... beliau akui banyak yang beliau perolehi manfaat dari kebaikan pengambilan vitamin untuk menyusu.


Hakikatnya pengambilan vitamin bukanlah untuk membanyakkan susu tetapi untuk memastikan anak kita mendapat manfaat nutrisi dari apa yang kita salurkan. Jika kita makan tidak teratur, tidak lengkap malah tidak seimbang, masakan anak kita dapat membesar dengan baik?


Kehidupan hari ini berbeza dengan 20 tahun dahulu...kehidupan hari ini banyak yang semuanya segera, dan kita terdedah dengan persekitaran yang sibuk dan mengejar masa.


Apa kata Julie dan perbezaan yang beliau dapati selepas mengamal vitamin?



Saya sangat bersyukur kerana masih lagi mampu meneruskan perjuangan saya dalam menyusukan anak kedua saya. Pada ketika dulu, saya hanya bercita-cita untuk menyusukan anak saya sehingga anak saya berumur 18 bulan. Tapi kini rasa sayang pulak untuk berhenti, lagipun menurut pembacaan saya, banyak manfaatnya jika diteruskan sehingga 2 tahun.

     Tentu ramai yang telah mengetahui tentang masalah yang telah saya alami semasa anak saya berumur 14 bulan. Saya telah mendapati tumbeseran anak saya telah jatuh ke peratus yang lebih rendah. Doktor juga agak risau, katanya, "kita pantau bulan depan. Kalau masih berlaku, perlu buat sesuatu." Pada masa itu juga, saya sering diserang demam dan batuk yang berlarutan seolah-olah tidak pandai sembuh. Saya juga mengalami sakit belakang, dan pada satu ketika saya terasa badan saya rasa lain semacam.Bila berjumpa doktor, katanya stress perlu berehat. Saya cuma diberi ubat, "muscle relaxer". Doktor tersebut pula menasihatkan saya untuk menjaga pemakanan untuk menyokong kesihatan.

     Saya sangat risau berkenaan keadaan anak saya kerana ramai yang mengatakan anak saya kecil, gigi pulak lambat tumbuh. Anak saya juga asyik diserang demam dan batuk. Dalam hati saya bertanya, kenapakah anak saya sakit sedangkan dia menyusu? Bukankah orang cakap kalau anak menyusu jarang sakit? Pada masa itu pengetahuan saya berkenaan penyusuan sangatlah cetek. Yang saya tau perlu makan banyak kalori untuk menyokong penyusuan.

     Pada masa inilah saya terbaca Post FB kawan saya mengenai supplemen dan penyusuan. Kawan saya menasihatkan saya untuk mencuba trialpack. Saya juga menambah ESP sebab saya memang tahu pengambilan Protin boleh membantu jika kita hendak membakar lemak.

     Selepas tiga hari memakan vitamin Shaklee, susu saya terus bertambah. Kena tambah sesi pengepaman. Batuk anak saya yang telah berlarutan sembuh. Saya semakin cergas dan bertenaga. Selepas dua bulan, berat dan tinggi anak saya meningkat dengan baik. Bila jumpa doktor, katanya, ok, tak payah nak risau.

     Kini anak ahli keluarga dan kawan2 mengatakan, tiba-tiba je anak kamu jadi tinggi. Gigi anak saya pun keluar tumbuh, sekali 2 biji keluar. Saya sangat gembira bila mendengar kata-kata mereka... Syukur betul saya jumpa Shaklee....

Sekiranya anda ingin mengetahui apa vitamin untuk menyokong pemakanan semasa penyusuan, sila teruskan membaca:-

Vitalea with iron formula : memastikan ibu cukup iron agar tidak mudah pitam atau rasa pening disebabkan kurang darah. Penting untuk pembesaran bayi yang disusukan. Kekurangan iron boleh menyebabkan berat bayi tidak selari dengan pembesarannya.

Bcomplex: membantu ibu cergas, dan ceria ( membantu penghasilan oksitosin dengan lebih baik bila si ibu itu dalam kea...daan tekanan yang terkawal)

Vitamin C: membantu ibu mengatasi tekanan yang dilalui. untuk sistem imun ibu dan anak.
Alfalfa sebagai Booster, tapi awas ada kesan ceret beret kalau makan banyak.
Kalsium: utk pembentukan darah, pembetukan saraf dan tulang serta gigi si anak. Ibu memerlukam kalsium untuk memastikan tiada risiko mendapat osteoporosis bila tua kelak.

Protien sangat perlu untuk pembentukan sel. Sel kita terbentuk dari protien. Badan memerlukan 9 asid amino ( protien ) yang tidak dapat dihasilkan dari badan. Sel yang sihat terbentuk dari protien yang seimbang.
Bagi anda yang ingin menyusukan anak mahupun yang tengah menyusu, Jagalah pemakanan anda. Jangan jadi macam saya, bila anak dah mengalami masalah baru nak cari supplemen... Itu pun nasip jumpa supplemen yang baik..... NAMUN SAYA INGIN SARANKAN BAHAWA UNTUK MEMBANYAKKAN SUSUIBU BUKAN SEKADAR MEMAKAN VITAMIN. KERANA VITAMIN HANYA MENYOKONG PEMAKANAN KITA, YANG MEMBANYAKKAN SUSU ADALAH DEMAND DARI ANAK.. LEBIH BANYAK PAYU DARA DIKOSONGKAN, LEBIH BANYAKLAH SUSUIBU DIHASILKAN.
Bagi ibu yang menyusu anak, janganlah sesekali beranggapan bahawa pengambilan vitamin hanya sesuai untuk mereka yang nak banyakkan susu. Vitamin ini adalah demi memastikan kandungan nutrisi dalam susuibu memenuhi keperluan pembesaran dan kesihatan yang baik buat si manja kita. So tak salah berbelanja demi kebaikan ibu dan anak.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...