Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Khamis, 12 April 2012

Kulit Berjerawat dan Bermasalah: Sejauh Mana Vitamin Membantu.



Pertambahan usia bukan sahaja memberi kesan pada wajah kita, malahan seluruh anggota badan menerima kesan penuaan. Sepanjang tahun terdedah kepada matahari dan persekitaran yang tercemar menghasilkan molekul yang tidak stabil di panggil radikal bebas menghasilkan inflamasi yang merosakkan sel kulit. Tiada pil magik yang boleh buat kita kelihatan 20 tahun lebih muda tapi ada banyak cara yang boleh diusahakan. Ada 3 cara yang pasti buat kulit kita cantik: Lindunginya daripada sinaran matahari yang terik, jangan merokok dan makan diet yang seimbang.

Vitamins C,Vitamin E& Selenium untuk Kulit Anda.

Kajian menunjukkan bahawa vitamins C and E, dan selenium, boleh membantu melindungi kulit daripada sinaran matahari yang merosakkan, kanser kulit, dapat memulihkan kulit yang mempunyai tona tidak sekata dan mengurangkan kedutan yang disebabkan oleh penuaan & pancaran matahari. Antioksida ini bertindak dengan mempercepatkan sistem pemulihan semulajadi kulit dan memulihkan sel sel supaya tidak mudah rosak menurut Dr. Karen E. Burke, MD, PhD, Mount Sinai School of Medicine's, seorang pakar Dermatologi.


Menurut beliau lagi, walaupun bahan ini boleh ditemui dalam krim kecantikan, kepekatan bahan bahan ini dalam krim muka lazimnya rendah dan tidak lagi efktif sebaik sahaja di sapu ke muka kerana terdedah kepada cahaya dan udara.

Dr. Burke mencadangkan pengambilan supplemen yang mengandungi 1,000 to 3,000 milligrams vitamin C, 400 international units vitamin E ( D-alpha-tocopherol form), dan 100-200 micrograms Selenium (l-selenomethionine) untuk mendapat kesan kulit yang cantik.

Vitamin B Complex

B Complex penting dalam proses perkembangan sel manusia. Vitamin B yang penting untuk kesihatan kulit, rambut dan kuku ialah B1, B2, B3, B5, B9, B12, Biotin dan Kolin. Kekurangan salah satu daripada vitamin-vitamin ini boleh menyebabkan masalah kulit kering, kulit berdebu, dermatitis, berkedut, jerawat, ruam, rambut gugur dan kuku rapuh.



Diet yang seimbang turut menyumbang kulit yang cantik.
Berikut adalah senarai sumber vitamin yang boleh diperolehi daripada makanan.


Selenium -- kacang Brazil, turkey, ikan kod
Vitamin B-2 -- Susu, bijirin, telur
Vitamin B-6 -- Ayam, ikan, kekacang
Vitamin B-12 --kerang, hati, ikan trout, sereal.
Vitamin C -- Buahan citrus, lada merah, brokoli
Vitamin E -- minyak bunga matahari, whole grain, kekacang
Omega-3s – Salmon, ikan lautan sejuk, walnut, flaxseed.

Akhir sekali, buat mereka yang merokok, jangan merokok.Merokok bukan sahaja menyumbang kedut di wajah, menurut kajian dalam the Archives of Dermatology, ia juga merosakkan kulit yang tidak terdedah kepada pancaran matahari seperti di bawah ketiak.


SET KULIT CANTIK YANG DI CADANGKAN 


Euphoria Skin Care 

Vitamin B Complex
Vitamin C
Vitamin E


 Kalau ada bajet lebih - GLA COmplex




 Testimoni pengguna

credit - redcomelmall.blogspot.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...