Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Jumaat, 13 April 2012

Hati² Vitamin ~ Boleh Rosakkan Buah Pinggang? ?



Ramai yang takut untuk makan vitamin kerana dikhuatiri ia akan merosakkan buah pinggang. Ayat ini yang menjadikan pengamal tidak konsisten bila consume vitamin....dengan alasan " makan sekali sekali pun dah ok sebab kalau makan selalu nanti rosak kidney" jawab salah seorang kawan saya.

Vitamin boleh memberi kesan yang buruk dalam badan apabila
 --------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Kurang minum air, ini kerana air diperlukan untuk penyerapan secara optimum.2. Pengambilan melebihi dos yang disarankan....terutama untuk vitamin yang bukan larut air. Pengambilan vitamin A yang berlebihan akan membuatkan toksik dalam badan dan ia boleh dilihat pada tapak tangan kelihatan kuning-kuningan.3. Pengambilan yang banyak dalam satu satu masa....ini kerana ia boleh membebankan fungsi buah pinggang.Maka jika anda seorang pengamal vitamin tegar....elakkan 3 perkara ini demi menjaga kesihatan yang optimum terutama untuk kebaikan buah pinggang kita. Sebelum membeli, pastikan anda mendapat konsultasi dari pengedar.Saya juga ingin kongsikan bahawa ubat sangat berbeza dengan vitamin. 

Perbezaan Pertama
------------------------------------

SUPPLEMENT : Bahan berkhasiat semuanya semulajadi dan penting kepada tubuh badan. Jika kita kurang mengambilnya, kita akan sengsara akibat kelemahan ogran berfungsi dengan baik.UBAT : sama sekali ganjil dengan tubuh badan. Mereka tidak menjadi sebahagian dari tisu2 kita. Tidak juga menyumbang bahan2 berkhasiat.

 Perbezaan Kedua
 ---------------------------

SUPPLEMENT: Membantu tindakan biokimia dan pemprosesan enzim.UBAT: ianya adalah ejen bahan kimia yang kuat yang boleh mengubah fiungsi2 secara mengganggu tindakan bahan biokimia dan proses2 enzim. 

Perbezaan Ketiga
-------------------------- 

SUPPLEMENT: Tidak menimbulkan kesan sampingan. Menggunakannya berlebihan hanya terganggu sementara. Oleh kerana badan membina sistem2 enzim untuk menghadapi bahan berkhasiat, ianya bersedia menghadapi kelebihan.UBAT: boleh menyebabkan kesan sampingan , kebanyakan boleh kekal dalam badan. Malahan aspirin boleh kekal menyebabkan gangguan dalam perut, pendarahan dalam perut, loya, gannguan penglihatan, gangguan mental, bintik2 merah, telinga berdengung, gangguan penghadaman dan akhirnya kematian.

 Perbezaan Keempat
 ------------------------------------

SUPPLEMENT : bertindak lebih baik secara bersatu antara satu sama lain , ianya ibarat rantai. Kesemuanya bergabung menghasilkan kesan yang lebih baik.UBAT: bertindak baik hanya secara berasingan. Ianya boleh terganggu satu sama lain dan berkebolehan menghasilkan kesan2 sampingan.Walau bagaimanapun Vitamin dalam pasaran ada banyak jenis. Sila Klik di sini : Vitamin sintetik dan Vitamin Asli. Bagaimana untuk mengetahui perbezaan kedua dua ini? Cuba amik dan belek, untuk mengetahui yang Vitamin Asli biasanya
  • tidak terdapat silika gel di dalam botol vitamin
  • vitamin itu tidak mempunyai perasa 
  • vitamin itu tiada dengan pewarna tambahan. Apabila digenggam melebihi 5 minit, tangan tidak melekit dengan pewarna.
  • vitamin itu tidak mempunyai pengawet tambahan 
Namun benarkah pengambilan vitamin baik asli atau sintetik merosakkan buah pinggang? Jika ubat mungkin benarlah sebab kandungan ubat itu tidak dapat diserap oleh badan dan menjadi sebahagian dari tisu sel. Tetapi bagaimana pula dengan vitamin?
Credit - MamaQaireen 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...