Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Isnin, 16 Julai 2012

Allergik?? Ketahui Punca Allergik dan Cara Penyelesaian

Punca Alergik

Komponen utama dalam imun sistem kita adalah anti bodi. Anti bodi adalah protein istimewa yang bertindak macam tentera yang melindungi penceroboh. Tugas antibodi ini adalah menangkap penceroboh dan menghantar ke sel tubuh yang berupaya memusnahkannya.

Dalam kes alergik, badan telah tersalah anggap sesuatu bendasing yang tidak merbahaya seperti habuk sebagai penceroboh dan ancaman. Antibodi iaitu IgE akan membawa ancaman ini ke sel tertentu dan membebaskan chemical untuk memusnahkannya. Salah satu sel yang melakukan tugas melawan bendasing ini adalah mast cell yang membebaskan histamine, chemical yang boleh membuatkan kita berhingus, kemerahan, gatal mata dan symptom lain juga.

Ada juga sel-sel lain yang turut membebaskan chemical dan membuatkan skin rashes dan bengkak.

Vitamin dan herba boleh mengurangkan keradangan alergik


Set 5 Serangkai - Allergic, Gegata, Eczema, Resdung
kredit pic- http://www.mysupervitamins.com

Testimonial menarik dari Noor Aishah


"Assalam. kali ni nk share tentang alfafa pulak.. saya mmg alergic dgn seafood serta resdung, tp favourite sgt2 dgn sotong.. kalau nk makan sotong jugak terpaksa ambik pil untuk redakan gatal2 pada muka dan badan, bercampur dgn bersin yg tak henti2.. tapi sekarang, dah tak payah risau dh kalau nk makan seafood.. sb dah ada ALFAFA... sudah 3 minggu makan alfafa mmg kesan ketara.. 2 hari lepas makan seafood, tp hari ni baru perasan smlm takde pun rasa tak boleh tido sb gatal2, takde dah bersin yang terlalu kerap smp tak selesa langsung pada hidung.. hehe.. alhamdulillah.. nikmat Allah dapat jugak dirasai dgn sempurna.. Masalah keputihan pun alhamdulillah beransur okay.. makan vit E dan C utk kulit dan kulit dah cantik.. skrg makan alfafa utk kesihatan dalaman dan semakin menunjukkan tanda positif.. SHAKLEE is THE BEST ♥"


Cadangan Supplemen untuk alergik:


Vitamin C:

adalah untuk menguatkan anti bodi anda. Bertindak mengikut pelepasan masa jam demi jam dan menyamai kandungan vitamin c sehingga 5 biji oren menyebabkan badan anda lebih bersedia dan kuat.

Alfalfa:

Herba semulajadi yg dipercayai turun temurun untuk mengurangkan keradangan akibat alergic. Juga mengandungi pelbagai mineral semulajadi dan protein yang menambahkan kuasa penawarnya.

B Complex:

Menenangkan saraf dan memberi tenaga kepada sel tubuh.

Protein( Energizing Soy Protein):

Membina sel yang lebih sihat. Dari sekecil-kecil sel yang sihatlah, terjadinya otot dan sistem badan yang lebih baik. Jadi amat penting sumber protein kita adalah dari yang bersih dan berkualiti.


 kredit - http://www.mysupervitamins.com


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
 Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...