Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Selasa, 19 Mac 2013

Tips Penjagaan Mata : Cara Penjagaan & Nutrisi untuk Kesihatan Mata


mataPenjagaan kesihatan mata adalah penting bagi memastikan tahap penglihatan dapat dijaga dengan baik. Kesihatan mata perlu diambil kira sebagai salah satu daripada penjagaan kesihatan. Untuk memastikan kita dapat menikmati nikmat penglihatan dengan lebih lama adalah lebih baik jika kita menitikberatkan soal kesihatan mata.



TIPS PENJAGAAN KESIHATAN MATA

Kita mestilah sentiasa memastikan kesihatan mata sentiasa terjaga. Antara tips yang boleh dikongsikan di sini ialah:-

 tickGunakan kaca mata hitam apabila berada di luar terutama apabila matahari sangat terik. Pastikan juga kaca mata anda mempunyai perlindungan UV
tickPastikan memakai perlindungan mata atau pon goggles apabila melakukan kerja-kerja pertukangan di rumah bagi mengelakkan habuk atau pon benda asing masuk ke dalam mata
tickGunakan pencuci mata yang khas apabila membersihkan mata daripada kotoran make up
tickApabila duduk di hadapan skrin komputer terlalu lama boleh menyebabkan mata letih. Oleh itu rehatkan lah mata anda sekurang-kurang 5 minit dengan melihat pandangan lain
tickJumpalah pakar mata dan lakukan pemeriksaan berjadual untuk memeriksa tahap kesihatan mata

MAKANAN UNTUK NUTRISI MATA

Kita boleh memperolehi kesihatan mata melalui amalan pemakanan seharian. Antara 10 jenis makanan yang dapat memelihara kesihatan mata daripada katarak, macular degeneration (masalah mata yang boleh menyebabkan buta) dan lain-lain masalah ialah:-

Sumber MakananKebaikan
AvacadoavocadeKandungan lutein di dalam buah ini adalah sangat tinggi berbanding buah-buahan lain. Lutein adalah penting untuk mengelakkan macular degeneration dan katarak. Buah Avocado juga  mengandungi nutrisi yang baik untuk mata seperti Vitamin A, Vitamin C, Vitamin B6 dan Vitamin E.
LobakcarrotLobak telah lama diiktiraf sebagai makanan yang baik untuk mata kerana sumber Vitamin A adalah sangat tinggi.
BrokolibrokoliBrokoli adalah sumber yang baik Vitamin C, Kalsium, Lutein, Zeaxanthin dan Sulforaphane.
TelureggTelur merupakan sumber terbaik untuk kesihatan mata kerana mengandungi Vitamin A, Zink, Lutein, Lecithin, B12, Vitamin D dan Cysteine​​.
BayamspinachBayam juga mengandungi sumber Vitamin A dan baik untuk nutrisi mata.
KalespinachSama seperti bayam, kale juga mengandungi sumber Vitamin A, Lutein, and Zeaxathin.
TomatotomatoKandungan Vitamin C yang sangat tinggi dan lycopene dimana kedua-duanya dapat memberikan nutrisi untuk mata.
Biji bunga mataharisunflower seedBiji bunga matahari mengandungi Selenium yang mana baik untuk memelihara daripada katarak dan memelihara seluruh kesihatan mata.
Bawang PutihgarlicBawang putih juga mengandungi Selenium, Vitamin C dan Quercetin yang baik untuk kesihatan mata.
SalmonsalmonSalmon sangat kaya dengan Omega-3 asid lemak yang baik untuk kesihatan keseluruhan mata selain daripada mengadungi folic acid, Vitamin A, Vitamin D, Vitamin B6 dan Vitamin B12

PRODUK SHAKLEE YANG BOLEH MEMBEKALKAN KESIHATAN MATA

Shaklee menawarkan pelbagai jenis vitamin untuk meningkatkan serta memelihara kesihatan mata. Setiap produk Shaklee dihasilkan menggunakan bahan-bahan semula jadi yang selamat dan berkesan. Pihak Shaklee memberi jaminan setiap produk keluarannya SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN dan SENTIASA MESRA ALAM.


Vita-E Complex®
Vita-E Complex®

B-Complex
B-Complex

CarotoMax
CarotoMax

Chewable Vita-C Plus
Chewable Vita-C Plus
Kandungan Nutrisi:-
- 400IU vitamin E dari sumber semulajadi
- 10mcg selenium sebagai pelengkap kepada vitamin E
Mengandungi 8 jenis vitamin B iaitu:-
- Vitamin B1 (Thiamin)
- Vitamin B2 (Riboflavin)
- Vitamin B3 (Niacin)
- Vitamin B6
- Fotate (Folic Acid)
- Vitamin B12- Biotin- Pantothenic Acid
 4 kandungan utama:-
- Beta Carotene
- Lycopene
- Lutein dan Zeaxanthin
- Alpha Carotene
 Kandungan Nutrisi
- Membekalkan sumber vitamin C sebanyak 100mg
- Diformulakan dengan Rose Hips Powder dan Citrus Bioflavonoids

Jika ingin mendapat kan vitamin seperti cadangan di atas sila hubungi saya  untuk dapatkan maklumat lanjut. Saya sedia memberikan konsultasi serta khidmat nasihat secara percuma bagi memenuhi keperluan seharian anda.

1 ulasan:

  1. Entri yang menarik!! Minta utk share produk.

    TRI-GOLD Eyecare
    Berminat untuk memulihkan RABUN MATA anda. PROMOSI YES!!!YES!!!YES!!!. Produk memang berkesan dan terbukti. Boleh ke blog kami untuk maklumat lanjut http://ubatipenyakitrabun.blogspot.com :) :) :). Penghantaran keseluruh malaysia.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...