Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Khamis, 14 Mac 2013

Ostemetrix Shaklee: Tiada Sembelit..! Tiada Kejang..! Hidup Lebih Sihat



Antara Kepentingan Kalsium dalam diet seharian : 
  • Kepentingan Kalsium untuk wanita hamil- kurangkan komplikasi semasa meneran
  • Osteoporosis penyakit senyap & serius. Mengapa terjadi dan bagaimana mencegahnya?
  • Peranan kalsium sebagai 'milk booster'
  • Masalah Migrain & apa peranan kalsium
Hari ni Jom baca perkongsian dari blog kak N. Pengalaman beliau dalam mengamalkan Shaklee Ostematrix. Sebelum itu, apa Ostematrix secara ringkasnya :

Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D) ~Ostematrix Shaklee mengandungi Kalsium, Magnesium,Vitamin D)



Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing...


Credit

Bagi anda yang mempunyai masalah sembelit, berikan diri anda peluang menikmati kesihatan yang lebih baik dengan Ostematrix Shaklee. Ia sangat membantu kita rasa lawas dan selesa. Selama 3 tahun ostematrix telah diperkenalkan, ia adalah antara vitamin yang paling saya dan seluruh keluarga suka.

Ostematrix buat saya bertenaga dan mudah bangun dari tidur. Suami saya akan pastikan ostematrix antara vitamin yang perlu bawa apabila beliau bekerja dan travel atas urusan meeting. Masakan tidak, walaupun tidur jam 12 malam, kita mudah bangun pada waktu yang kita tetapkan untuk bangun. Bagi suami isteri yang bekerja, sangat digalakkan amalkan pengambilan Ostematrix setiap hari.

Saya mula jatuh cinta dengan Ostematrix Shaklee 3 tahun dahulu. Masa tu saya mengadu dengan kawan bahawa saya kesian dengan suami saya yang banyak travel oversea yang menyebabkan suami saya keletihan [ jet lag]. Maka kawan saya suggest saya berikan suami saya Ostematrix Shaklee kerana katanya ia bantu untuk kurangkan masalah keletihan akibat travel. Siapa sangka, sejak dari itu kami sekeluarga sentiasa pastikan ada 2-3 botol Ostematrix di rumah agar ia dapat dikongsi bersama seluruh ahli keluarga.

Ia adalah formula baru Shaklee yang mana dulu vitamin ini hanya dikenali sebagai Kalsium Magnesium. Tetapi kini, dengan formula baru ditambah dengan kelebihan "mudah telan" ia memberi kesan kepada taraf kesihatan si pengamal.


Cikgu kat sekolah dulu selalu tekankan, jangan lupa minum susu agar gigi dan tulang kita kuat. Tapi hakikatnya kalsium bukan hanya untuk itu.

Dengan pengambilan kalsium yang cukup, tekanan darah berada tahap yang normal. Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, kejang, retensi air, mudah meradang dan murung.

Percaya tak, ostematrix antara vitamin yang bantu banyakkan susu buat ibu yang menyusu? Bagi yang menyusu, ianya membantu membanyakkan susu secara tidak langsung.


Bila badan kita segar, tiada kemurungan, ia membantu oksitosin dirembeskan dengan baik sekali. Sebab itu ia antara vitamin yang dimasukkan dalam pek 3M. Dalam alfalfa turut ada mengandungi kalsium tetapi dalam nisbah yang sedikit. Kekangan alfalfa bila ambil dengan banyak tetapi kurang air akan buat sembelit ditambah susu akan berkurang dengan sendirinya. Oleh kerana itu kita tidak boleh terlalu bergantung dengan alfalfa semata-mata untuk sumber kalsium.

Dalam ESP Shaklee juga mengandungi kalsium. Sebab itu set B+ ESP hasilnya juga sama dengan Set B + Ostematrix.

Bagi yang belum mencuba Ostematrix Shaklee, cubalah dapatkannya supaya anda rasakan perbezaannya. Saya jamin, anda akan sangat berpuashati dengan Ostematrix. Berikan diri anda peluang untuk nikmati kesihatan yang lebih hebat.

Kelebihan Ostematrix Shaklee ialah kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

Bagi yang dah amalkan, tahniah kerana anda memberi tubuh badan anda antara supplement formula terbaik dari Shaklee! Bagi yang belum cuba dan mengambil kalsium dari jenama lain, apa kata cuba Ostematrix Shaklee dan saya yakin anda akan jatuh cinta dengan kebaikan yang anda perolehi!!!!

Jika anda adalah seorang yang mudah stress, mudah kejang, ada masalah water retention, sembelit dan pra haid, pastikan anda memberi peluang diri anda mengubah nasib anda dengan Ostematrix.

Jika anda seorang yang bekerja dan sering keletihan, ostematrix antara jawapan terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat!

Jika anda seorang ibu mengandung, ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.

Jika anda seorang ibu yang menyusu, ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik provided prinsip utama penyusuan diamalkan.

Jika anda seorang wanita, ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang ( osteoporosis)

Jika anda mempunyai masalah berat badan berlebihan, anda perlukan ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda!

Paling best tentang Ostematrix Shaklee sudah tentu TIADA SILIKA GEL !

Jom dapatkannya hari ini! Credit to Kak Laila

http://naluriibu.blogspot.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit





Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...