Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Khamis, 21 Jun 2012

10 Cara semulajadi hindari kanser payudara



Mendengar perkataan kanser saja sudah cukup menakutkan kerana akibatnya mungkin boleh saja berakhir dengan penderitaan dan kematian. Akan tetapi hakikat sebenarnya penyakit ini amat dekat sekali dengan wanita. Malah kanser payu dara menjadi pembunuh utama wanita di negara ini.
Sebaiknya ambil langkah untuk menghindarinya sebelum terlewat. Selain usaha meng ambil suplemen, bertemu doctor dan sebagainya ada juga cara semula jadi untuk menghindarinya. 10 cara berikut boleh anda praktikkan.

 
























1. Bersenamlah
Kajian menunjukkan bahawa seiring dengan peningkatan aktiviti, maka risiko kanker payudara akan berkurang. Bersenam akan menurunkan kadar estrogen yang dihasilkan tubuh sehingga mengurangkan risiko kanker payudara.

2. Kurangi Lemak
Anda tentu sering mendengar per ten tangan pendapat mengenai hubungan antara kanser payudara dengan makanan berlemak. Beberapa kajian menunjukkan bahawa diet rendah lemak membantu mencegah kanser payudara. Jenis lemak yang memicu kanser payu - dara adalah lemak tepu dalam daging, men tega, makanan yang mengandung susu penuh krim dan asid lemak dalam marjerin.

3. Perhatikan Cara Memasak
Cara anda memasak daging terutamanya akan mempengaruhi risiko kanser payudara. Daging-daging yang dimasak atau dipanggang menghasilkan bahan karsinogenik (amino heterosiklik). Semakin lama dimasak, semakin banyak ia terbentuk. Amino heterosiklik paling banyak terdapat dalam daging bakar yang lapisan luarnya (kulitnya) keras dan hitam.

4. Makan Lebih Banyak
buah dan sayuran Semakin banyak buah dan sayuran yang dimakan, semakin kurang risiko untuk semua kanser, termasuk kanser payudara. Makanan dari tumbuh tumbuhan mengandungi antioksidan yang tinggi, antara nya vitamin A, C, E dan mineral selenium, dapat mencegah kerosakan sel yang menjadi penyebab terjadinya kanser. National Cancer Institute (NCI) menyarankan pengambilan buah dan sayuran paling tidak lima kali dalam sehari.

5. Ambil Suplemen Antioksidan
Suplemen tidak dapat menggantikan buah dan sayuran, tetapi suatu formula antioksidan boleh dijadikan makanan tamba han yang dapat mencegah kanser payudara

6. Makan Banyak Serat
Selain berfungsi sebagai antioksidan, buah dan sayuran juga mengandung banyak serat. Makanan berserat akan mengikat estro gen dalam saluran pencernaan, sehingga kadarnya dalam darah akan berkurang.

7. Makan Lebih Banyak Soya
Makanan-makanan yang berasal dari soya banyak mengandung estrogen tumbuhan (fito estrogen). Ia mirip dengan estrogen tubuh, tapi lebih lemah. Fito estrogen terikat pada reseptor sel yang sama dengan estrogen tubuh, mengikatnya keluar dari sel payudara sekali gus mengu rangkan kesan penyebab kanser payudara.

8. Jaga Berat badan
Kenaikan berat badan setiap paun setelah usia 18 tahun akan menambah risiko kanser payudara. Ini disebabkan seiring dengan bertambahnya lemak tubuh, maka kadar estrogen sebagai hormon punca kanser payudara dalam darah pun akan meningkat.

9. Jangan Merokok
Merokok akan meningkatkan risiko kanker payudara malah kanser dan juga penyakit kronik yang lain.

10. Menyusui
Untuk alasan yang masih belum jelas, menyusukan bayi ada hubungannya dengan berkurangnya risiko kanser payudara sebelum menopaus.

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...