Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Selasa, 28 Februari 2012

Cara makan Omega untuk ibu menyusu*


Sebelum nie sy ada share psl cara nk Kurus dengan Omega.. nie sambungan utk pengambilan Omega Guard bgi ibu menyusu..

Alhamdulillah sejak amalkan Omega 3 biji sehari dengan konsisten selama beberapa hari saya dapat rasakan perbezaan sebelum ini yang mana saya hanya fokus kepada Lecithin. Omega ini memang rasa buat badan panas bila kurang minum air tetapi sekurang-kurangnya saya tak kesejukan bila tidur malam hari dan rasa badan sentiasa warm. - tq Kak N for Sharing the info

Jika sebelum ini jika saya lewat makan, saya dah mula menggigil namun kini tidak lagi. Saya hanya perlu pastikan badan saya mendapat cukup air. Namun apa yang saya perhatikan ialah saya mudah dahaga. Part makan pula saya terlalu cerewet...saya seolah-olah hilang selera makan yang selama ini saya amalkan.

Adakah ibu meyusu sesuai amalkan Omega?

Ya, ibu menyusu sesuai dan selamat mengamalkan Omega. Selain membantu membakar lemak, ia membantu meningkatkan DHA dalam susuibu. Walau demikian, perlu tahu cara pengambilan yang betul untuk mengambilnya terutama ibu menyusu.

Secara jujurnya saya TIDAK galakkan ibu menyusu mengambil 3 biji Omega sehari. Ini kerana dikhuatiri si ibu hanya akan dahaga dan tidak kisah untuk mengambil makanan harian disebabkan fokus pada dahaga smata-mata. Jika ini berlaku pastinya akan menjejaskan penghasilan susuibu. Ibu yang menyusu memerlukan banyak kalori untuk menghasilkan susuibu buat si manja. Maka apa yang boleh saya sarankan ialah gabungan pengambilan Omega dan Lecithin setiap hari.

Ini bermakna, si ibu yang menyusu boleh mengambil 2 biji Omega selepas lunch manakala 3 biji Lecithin selepas makan malam. In between meal, ibu disarankan mengambil beberapa potong buah-buahan seperti betik, jambu atau buah-buahan yang kaya dengan serat. Ini membantu proses pembuangan dengan lebih lancar.


Kekurangan air dan serat buah boleh memberi risiko sembelit dan ini akan mengganggu emosi ibu yang menyusu. Selain itu jika kurang air dan serat, lemak akan berkumpul semula di dalam tubuh dan menempek dibahagian lain pula. Maka jangan sesekali melupakan kepentingan air kosong dalam diet harian.

Omega dan Lecithin adalah dua jenis supplement yang dikenali sebagai fat emulsifier. Ia membantu memecahkan lemak di dalam badan kita. Namun lemak yang dimaksudkan bukan lemak yang ada sejak lahir. Selain itu hasilnya tidak la boleh diharapkan dalam seminggu dua. Perlu masa sebagai mana lemak yang terkumpul dalam tubuh kita juga tidaklah berlaku dengan sekelip mata.

Perlu kesabaran dan amalan istiqamah yang berterusan untuk nampak hasil yang memberansangkan.

Jika anda mahu maklumat lebih lanjut, boleh hubungi saya melalui cara di bawah.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:



Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...