Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Rabu, 1 Februari 2012

Penawar Alergic

"i notice, sejak amik Alfalfa and probably becoz of vit c jugak, masalah allergy rhinitis mmg berkurang. Kalau tak everyday mesti kena makan ubat selsema ie antihistamine. Sekarang dah ok. Tak payah makan ubat. Bila start rasa gatal2 muka/mata n selsema, i just basuh2 muka, kumur2 n amik Alfalfa lebih sikit n vit c. On normal days, i amik alfalfa 2 biji aje sehari (tak lebih sbb i pereasan kalau amik byk, baby punya stool jadi cair). I cuma lebihkan bila datang gatal2 muka tu. Vit c pun biasa amik sekali je, bila ada masalah je amik 2 kali."

Testimonial dari Nikmatul tentang bagaimana beliau mengamalkan alfalfa dan vitamin c untuk merawat alergicnya.

Tahu tak bagaimana alergic boleh terjadi? Sebenarnya komponen utama dalam imun sistem kita adalah anti bodi. Anti bodi adalah protein istimewa yang bertindak macam tentera yang melindungi penceroboh. Tugas antibodi ini adalah menangkap penceroboh dan menghantar ke sel tubuh yang berupaya memusnahkannya.

Dalam kes alergic, badan telah tersalah anggap sesuatu bendasing yang tidak merbahaya seperti habuk sebagai penceroboh dan ancaman. Antibodi iaitu IgE akan membawa ancaman ini ke sel tertentu dan membebaskan chemical untuk memusnahkannya.

Salah satu sel yang melakukan tugas melawan bendasing ini adalah mast cell yang membebaskan histamine, chemical yang boleh membuatkan kita berhingus, kemerahan, gatal mata dan symptom lain juga.

Ada juga sel-sel lain yang turut membebaskan chemical dan membuatkan skin rashes dan bengkak.


Cadangan Supplemen untuk alergic:

Vitamin C adalah untuk menguatkan anti bodi anda. Bertindak mengikut pelepasan masa jam demi jam dan menyamai kandungan vitamin c sehingga 5 biji oren menyebabkan badan anda lebih bersedia dan kuat.

Alfalfa:
Herba semulajadi yg dipercayai turun temurun untuk mengurangkan keradangan akibat alergic. Juga mengandungi pelbagai mineral semulajadi dan protein yang menambahkan kuasa penawarnya.

Protein:
Membina sel yang lebih sihat. Dari sekecil-kecil sel yang sihatlah, terjadinya otot dan sistem badan yang lebih baik. Jadi amat penting sumber protein kita adalah dari yang bersih dan berkualiti.

B Complex:
Menenangkan saraf dan memberi tenaga kepada sel tubuh.

Setiap orang mempunyai kekuatan dan kelemahan yang unik dan tersendiri. Cadangan ini adalah secara umum dan kesan dan tempoh masa terapi adalah berbeza. Jika anda berminat, hubungi saya untuk konsultasi lanjut.

Info ini menarik? Jangan lupa untuk share with others!


credit

2 ulasan:

  1. Ass.Alaikum...Nice Blogx Bro....Manfaat, Oh ya ini jg merupakan kunjungan balik ya Bro...terimakasih sdh berbagi. Salam Sukses

    BalasPadam
  2. wsalam Mr Trash,

    terima kasih sbb singgah
    nti sy drop by lak ye

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...