Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Selasa, 6 Disember 2011

Set B beri kesan positif pada ibu yang menyusu

Supplemen atau vitamin untuk ibu menyusu adalah pilihan ibu sendiri. Susu ibu adalah tetap yang terbaik sama ada dengan penambahan supplemen oleh ibu atau tidak. Namun peningkatan dari segi kualiti hidup tidak dinafikan. Kesihatan akan bertambah baik, ibu lebih fokus dan tenang dalam aktiviti harian dan insyaAllah akan memberi impak pada proses penyusuan.


Pemakanan ibu termasuklah pengambilan vitamin akan mempengaruhi susu ibu walaupun sedikit. You're what you eat dan susu ibu adalah sebahagian hasil dari tubuh kita. Di bawah ni, adalah petikan dari buku Vitamins That Heal - NATURAL IMMUNITY FOR BETTER HEALTH.




Ia bermaksud vitamin B5 dikeluarkan dari badan melalui urin dan susu ibu. Selain itu, vitamin B5 mampu mengurangkan stress dan membantu metablisme karbohidrat, lemak dan protein serta synthesis amino asid dan asid lemak. Jadi, perlulah memilihan vitamin B Complex yang lengkap dengan B5 dan mudah diserap badan supaya kebaikkan ini dapat badan perolehi. Formula B Complex Shaklee adalah hebat kerana mempunyai Patented Bioactivated Absorption System™, jadi ia mudah diserap tubuh dan lengkap dengan kesemua 8 jenis B Complex termasuklah asid folik, B9.


Oleh kerana kebaikkan B Complex inilah, kami menasihatkan ibu yang menyusu untuk mengambil B Complex bersama vitamin lain seperti Vitalea, Vitamin C dan Alfalfa. Jika Ini mood ibu baik dan mampu mengawal stress dengan betul insyaAllah amat mempengaruhi milk production ke arah positif.


Ini buktinya.. Testimonial ibu yang mengambil Set B.






"..So instead dapat 4 bekas, sekarang dapatlah 5,6 bekas bertambah la sikit. Masih merneruskan Shaklee tu"


Good Luck all BF mommies!!

credit

Pelbagai info mengenai B complex..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...