Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Rabu, 21 Disember 2011

heart attack mula serang orang muda!!... kenapa kolestrol tinggi amat berbahaya?apa perisai anda?


Masih ingat tak dengan arwahFaizalYusof(exhubby artis nordiana)..dia ni pelakon siri adam maya dan manjalara antara yg glemer....Alfatihah..masih muda tapi ajal maut ditangan Tuhan....Punca kematian?Serangan sakit jantung..jantung gagal berfungsi..Hmm.Itulah serangan heart attact ni tak kira peringkat umur.. jadi mlm ni mari kita baca pasal jantung2 ni... sharing is caring...

PENYAKIT JANTUNG MULA SERANG ORANG MUDA.
Petikan dari Harian Metro 2 Oktober 2009
KUALA LUMPUR: Jika dulu, penyakit jantung sinonim dengan golongan berusia, tetapi kini ia mula menyerang golongan muda berusia di bawah 40 tahun kesan daripada corak pemakanan dan gaya hidup tidak sihat yang diamalkan mereka.
Ketua Unit Kardiologi Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) Prof Madya Dr Oteh Maskon berkata kegilaan golongan itu terhadap teh tarik, roti canai, nasi lemak dan merokok, ditambah pula sikap malas bersenam menyebabkan mereka mudah mendapat penyakit jantung.
Beliau berkata dengan gaya hidup seperti itu, golongan berkenaan terdedah kepada risiko obesiti, penyakit darah tinggi dan kencing manis yang menjadi faktor utama menyebabkan penyakit jantung.
Ini terbukti dengan kira-kira lima peratus daripada 450 pesakit yang dimasukkan ke wad di PPUKM dalam tempoh setahun terdiri daripada golongan yang berusia bawah 40 tahun, yang rata-ratanya pada masa sama didiagnosis menghidap darah tinggi dan kencing manis, selain perokok, katanya kepada pemberita selepas menghadiri Forum Awam bertajuk "Degupan Jantung, Hembusan Nafas, Jangan Biarkan Ianya Berakhir" di PPUKM di sini, hari ini.

Ni saya nak share ape yang dah sy share dlm entry2 dulu..

Kolestrol yang terkumpul kepada darah jika tidak dikawal akan membuatkan anda akan diserang tekanan darah tinggi akibat tekanan pengepamam pada jantung. Jantung akan mula bekerja keras mengepam darah untuk disalirkan ke seluruh tubuh. Proses ini pula akan menjadikan otot dan arteri jantung menjadi keras dan bermulalah penyakit lemah jantung. Lama kelamaan, jantung yang lemah membuat aliran darah berlaku dengan perlahan. Apabila darah mengalir perlahan, penimbunan lemak mula berlaku dalam darah. Ianya akan menjadikan salur darah semakin sempit dan penyumbatan akan berlaku pada bila-bila masa. Yang pasti itulah "SILENT KILLER". Dalam beberapa saat, apabila penyumbatan berlaku, usia kita ditentukan oleh Nya. Jika anda bernasib baik, anda selamat, jika tidak, secanggih manapun kelengkapan hospital, sudah tiada manafaatnya.

*.kolestrol yang tinggi..tekanan darah tinggi..semuanya membawa ke simptom2 serangan sakit jantung......
tahukah anda 90% pengidap tekanan darah tinggi tidak menunjukkan sebarang
gejala manakala 10% lagi ada menunjukkan simptom/tanda
.
Jadi rajin2lah jalani pemeriksaan kesihatan. kerana bacaan paras kolestrol/blood pressure level adalah indicator untuk anda melakukan sesuatu...Yang pasti gaya hidup sihat bukan lagi pilihan ...nak atau taknak ..gaya hidup sihat adalah satu kewajipan untuk kita patuhi... .Jadi kalau anda sayang diri anda dan keluarga anda..ambillah Fiber,Omega Guard, Lecithin, Vitamin E, Garlic...
ni antara supplemen yang disarankan didalam Shaklee khas untuk membekalkan nutrien yang penting dalam mengekalkan jantung yg kuat dan sihat pendek kata ,ia ,mengurangkan risiko sakit jantung dan strok,mengekalkan tahap kolestrol yg sihat dan mengekalkan tekanan darah normal..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...