Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Rabu, 29 Februari 2012

Vitamin dan jamu, mana satu menjadi pilihan?


Ini testimoni yang diberi oleh salah seorang customer saya .... beliau menggunakan tips yang saya berikan dan alhamdulillah beliau sangat berpuashati.



Berpantang dengan vitamin membuatkan badan cepat sihat, recover dan sangat membantu dalam penghasilan susuibu apabila si ibu kerap melakukan stimulasi melalui pam atau hisapan bayi.

Saya sendiri amalkan hanya vitamin semasa berpantang kerana ia sangat membantu terutama sebab saya melahirkan secara secearean. Jika sakit tempat potong itu tidak diatasi, ia akan mengganggu emosi si ibu dan ini akan menjejaskan penghasilan hormon prolaktin yang menyumbang kepada kelancaran penghasilan susuibu.

Jika anda berpantang dengan jamu, hakikatnya badan akan bekerja lebih keras untuk mengurai kandungan jamu itu untuk mendapatkan vitamin dan galian yang terdapat di dalam jamu tadi. Berbeza apabila kita amalkan makan vitamin sahaja. Ia memudahkan sel menyerap vitamin dengan lebih mudah ditambah pengambilan air yang mencukupi.

Jika anda bakal melahirkan, apa kata cuba berpantang dengan vitamin...insyaALLAH dengan izin ALLAH anda juga mampu menikmati apa yang customer ini nikmati!




Credit - anakkuwiraku.com

Generally mmg ramai tahu jamu ini bagus untuk mengecutkan rahim si ibu selain dapat melangsingkan semula tubuhnya kepada bentuk asal....Habis tu mkn vitamin tak dapat ape2 ke? Tahu kah anda bahawa kalau kita makan vitamin yang berkualiti, insyaAllah kita juga dapat memperolehi manfaat yang sama ...boleh slim juga..malah lebih baik…

nak tahu kenapa? Kerana kesan vitamin itu sendiri dapat juga dirasai oleh si anak melalui susu ibu. Manakala mereka yang mengambil jamu hanya membuatkan anak mudah mendapat penyakit demam kuning atau cirit birit kerana jamu itu sendiri panas... dan saya juga pernah baca bahawa jamu mengandungi steroid sebab itu saya cuak nak cuba.Lagi satu saya tidak tahu jamu itu diperbuat dari bahan apa dan khasiat yang spesifik…... jadilah penguna yang bijak,ambil tahu tentang apa yang anda makan..Apa2 pun terpulang pada individu..


Set Berpantang Mengandung1 4 Jenis Vitamin - Vitamin B complex, C, Vitalea, Zinc

*B Complex (40 biji) – B Complex Shaklee terdiri dari 8 kumpulan vit b termasuk folic acid dan biotin untuk bina darah. Ia penting untuk elak kemurungan (meroyan, sebagai penenang (anti-stress) & menstabilkan hormon.Mengapa ada ibu yang mudah meroyan atau keletihan? Jawapannya kerana kurangnya vitamin B dalam badan. Mungkin si ibu merasakan dia boleh mendapatkan vitamin b melalui lauk harian namun adakah dia pasti mencukupi kumpulan 8 vitamin B?

* Vitamin C (40 biji) - penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.

* Vita-Lea Iron Formula (a.k.a multivitamin) (40 biji) - perlu kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh, terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.

* Zinc (40 biji) – Ia berfungsi untuk membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka di dalam (untuk rahim). Mengapa orang Melayu suka makan ikan haruan selepas bersalin? Kerana ikan haruan mengandungi zinc, namun pengambilan yang mencukupi dapat diukur dengan tepat melalui pengambilan tablet zinc).

Namun jika dari kita mampu untukmengeluarkan sedikit wang, disamping 4 jenis tablet ini,digalakkan sangat2 juga membeli soy protein(sangat penting untuk bina sel pengambilannya akan memekatkan susuibu.) dan juga vitamin E dalam diet harian semasa berpantang- untuk apa ye? Agar luka dalam mudah sembuh dan scar pada tempat bedah tidak kelihatan buruk.
Credit - Aula

Tujuan saya sediakan pelbagai pek percubaan ini kerana saya tahu tak semua dari kita mampu untuk terus membeli set original dalam botol..atau mungkin kerana masih belum merasa sendiri impak dan impak suplemen Shaklee ini. 
Credit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:




Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...