Terima Kasih Ye.. SMS 0199517292..Diskaun Menarik Menanti Anda

^^ JOIN & DAPATKAN DISKAUN UTK SETIAP PEMBELIAN^^

JOM SINGGAH on Facebook



DOA

" YA ALLAH, DENGAN RAHMATMU YANG MAHA PEMURAH LAGI LUAS KASIH SAYANGMU...
AKU MOHON KEPADAMU, AMPUNKANLAH DOSA2 IBU YANG MENYUSUKAN ANAKNYA... LAPANGKANLAH REZEKI MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELAPANGKAN REZEKI AKU SEPERTI AKU MENYUSUKAN KEDUA2 ANAKKU. LANCARKAN REZEKI SUSU ANAK MEREKA SEBAGAIMANA ENGKAU MELANCARKAN REZEKI SUSU BUAT ANAK2KU.
SESUNGGUHNYA ENGKAU SANGAT KAYA DENGAN KASIHMU, PERKENANKANLAH DOAKU INI DAN SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KEDUA IBU BAPAKU KE DALAM SYURGAMU... AMIN..."

Sabtu, 16 Julai 2011

Penyakit Gout dan Rawatan Altenatif


Gout adalah penyakit yang berpunca dari lebihan asid uric yang tidak disingkarkan. Asid uric ini jika cukup vitamin dan mineral akan disingkarkan secara semulajadi bersama air kencing. Namun, akibat kekurangan nutrien atau sesetengah fungsi badan telah rosak, asid urik akan masuk ke dalam darah dan bertukar menjadi kristal yang berkumpul di sendi sendi anggota badan. Lama kelamaan, jika gout menyerang, sendi terutama kaki dan jadi akan menjadi bengkak, panas dan amat sakit ketika berjalan atau bersentuhan di kawasan bengkak.

Rawatan pesakit gout adalah menjaga diet dan ubat penahan sakit. Namun, ubat penahan sakit mungkin akan meninggalkan kesan untuk jangka masa panjang.

Secara semulajadi, asid urik ini akan disingkarkan oleh badan. Buah pinggang berfungsi untuk menukarkan asid uric menjadi urea. Jika buah pinggang tidak mampu menjalankan fungsinya, jadi gout mungkin boleh berlaku. Mengapa buah pinggang boleh kurang efficient? Pengambilan dadah/ubat yang terlampau banyak dan berterusan boleh menjadi puncanya. Ketika stress juga, banyak vitamin yang penting untuk proses perkumuhan terpaksa disalurkan untuk mengurangkan stress. Jika kita makan makanan tinggi purine seperti sardin, hati dan limpa ini akan meninggalkan asid urik sebagai bahan kumuh secara berlebihan. Makanan tinggi protein jika dimakan terlampau banyak memerlukan buah pinggang untuk bekerja lebih keras untuk proses perkumuhan. Berat badan berlebihan, obes, alkohol dan tekanan darah tinggi adalah antara faktor yang berisiko tinggi untuk mendapat gout.

credit


Jadi, amat penting untuk pesakit gout atau golongan yang berisiko untuk gout menjaga diet harian. Jika anda mahukan altenatif selain ubat penahan sakit dari doktor anda, jawapannya adalah supplement berikut:

1. Alfalfa - merupakan detox semulajadi yang menyingkirkan toksid secara lembut dari badan. Pengamal alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.
2. Performance Drink - memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid uric.
3. Fiber Unfalvored - mengandungi vitamin, mineral dan fiber yang berfungsi untuk menyerap lebihan gula dan lemak dari badan dan menyingkirkan melalui proses perkumuhan.
4. Omega-mengelakkan inflamation atau rasa kepanasan pada sendi-sendi pesakit.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.











Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:

Email - pokoksena85@yahoo.com

SMS - 0199517292

FB - http://www.facebook.com/pokoksena85

Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)  

1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...